بهترین روش ها برای یادگیری آهنگسازی چیست؟
نوشته شده توسط : پریسااکبری

بهترین روش این است که حداقل اصول تئوری موسیقی را بدانید و مدام بنویسید. باید کار کرد و هنر را جلا داد، در موسیقی، ادبیات، هنرهای پلاستیکی و غیره هم همینطور است. همچنین به تأثیرات متنوع و متعدد گوش دهید و آنها را مطالعه کنید. با ما در ادامه با این مقاله همراه باشید تا به بررسی بهترین روش ها برای یادگیری آهنگسازی بپردازیم . همچنین میتوانید با پیوستن به ما از آهنگ جدید ملودی باز لذت ببرید

نکته اساسی در ابتدا داشتن یک ساز است. به نظر من بهترین راه برای شروع نوشتن پیانو است. در دسترس است و به درک عمیق تری از هارمونی اجازه می دهد.

باید از خود بپرسید که چه نوع موسیقی می خواهید بنویسید، موسیقی محبوب (راک، پاپ، الکترونیک و غیره) یا موسیقی «پیشرفته» (کلاسیک، جاز، برای بازی های ویدیویی یا فیلم، و غیره. من برای کاربردی بودن آن را ساده می کنم). واضح است که یک آموزش قوی موسیقی، هر نوازنده ای را که می خواهد بنویسد، غنی می کند. من هر نوع آهنگسازی را تشویق می‌کنم که در تحصیلات خود رسمی/جدی باشد و به دنبال ورود به یک مدرسه موسیقی باشد. علاوه بر تحصیلاتی که دریافت می کنید، داشتن همکارانی که می توانید ایده های موسیقی خود را با آنها طوفان فکری کنید بسیار ارزشمند است. اما من فرض می کنم که این سوال به دنبال پاسخ های جایگزین است. به همین دلیل او می خواست آموزش موسیقی را به محبوب یا پیشرفته تقسیم کند.

انشعاب اصلی بین هر دو شکل گیری در این واقعیت نهفته است که سولفژ (نمونه های خواندن) برای نوشتن موسیقی عامه پسند ضروری نیست. اگرچه موسیقی‌دانان برجسته‌ای بوده‌اند که بدون اینکه تقریباً چیزی در مورد تئوری ندانند، شاهکارهایی نوشته‌اند، اما توصیه‌ترین کار هنوز مطالعه آن است. این کار به جای اینکه از طریق کاوش در آنها دست و پنجه نرم کنید، زمان زیادی را در تعیین دقیق ایده هایی که دارید صرفه جویی می کند. نکته اساسی که باید بدانید این است

فواصل

ساخت آکورد، عمدتا ماژور، مینور، کاهش یافته و تقویت شده

ریتم ها و آهنگ ها

ساختار

حالت های ملودیک

هماهنگی عملکردی

مدولاسیون ها

نوازندگانی که به دنبال نوشتن جاز، موسیقی کلاسیک، موسیقی متن و غیره هستند. آنها تقریباً لزوماً باید سلفژ را بدانند، زیرا عمدتاً برای زمانی استفاده می شود که شخص دیگری باید موسیقی شما را تفسیر کند. چیز غیر ضروری در یک گروه موسیقی محبوب.

اگر برای یادگیری سلفژ وقت بگذارید، می توانید این کتاب ها را بخوانید که در عین حال می تواند به شما در بهبود آن کمک کند:

صدای پیشرو: علم پشت هنر موسیقی – دیوید هورون

هارمونی قرن بیستم – وینسنت پرسیچتی

مبانی آهنگسازی – آرنولد شونبرگ به نظر من کتابی است که نباید از قلم افتاد. چیزی که هنگام شروع به نوشتن کمک زیادی می کند، کپی کردن چیزهای خاصی از نوازندگانی است که شما آنها را تحسین می کنید. ملودی ها، پیشرفت ها، آکوردها و غیره و به آنها افق های جدیدی بدهید، آنها را تغییر دهید و آنها را تغییر دهید.

فراموش نکنید که خلاقیت از رویارویی با ایده ها یا پیوند آنها زاده می شود. سوالات بیشتر از پاسخ بهترین ابزاری که می توانید داشته باشید این است که از خود بپرسید: “چه اتفاقی می افتد اگر …”

و هر چیزی را که می توانید تصور کنید، خوب، بد، عجیب، غیرممکن را در یک دفترچه یا یادداشت صوتی بنویسید، مهم نیست چقدر خام است. خلاقیت نیز نوعی مهارت است.

یادگیری آهنگسازی روشی ارزشمند برای به تصویر کشیدن پیچیدگی زیبای موسیقی که در ذهن خود می شنوید، یا بازتولید ملودی بر روی یک آلت موسیقی و در نتیجه دادن آن به دیگران برای نواختن است. خدا را شکر که امروزه برنامه های کامپیوتری به ما امکان می دهند تا ترکیب بندی ها را راحت تر ایجاد کنیم. شما حتی می توانید صداها را مستقیماً به عنوان چوب پخش کنید. اما اگر می خواهید هنر ترکیب بندی را به روش قدیمی تمرین کنید، از اصول اولیه شروع کنید و سپس ترکیبات پیچیده تری ایجاد کنید.

کاغذ آهنگسازان را از اینترنت دانلود کنید و آن را چاپ کنید. نت بر روی کاغذ خط دار با خطوط سیاه نوشته می شود که روی آن نت ها، پایه ها و علامت های پویا می نویسید تا ملودی ها توسط نوازندگان اجرا شوند. اگر می‌خواهید مانند موتزارت و بتهوون آهنگ‌ها را با دست بنویسید، مطمئناً می‌توانید خطوط را خودتان با خط‌کش روی یک کاغذ سفید بکشید. در عوض، البته، می توانید به سادگی نت های موسیقی را به صورت آنلاین چاپ کنید تا به سرعت یک آهنگ را روی کاغذ بیاورید.




:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: